söndag 6 december 2009

Pratkvarn

Nu har Malte kommit igång riktigt med pratet. En del är en salig röra men det mesta förstår vi. Han sätter även ihop "långa" meningar.
Idag satte han på sig sin ryggsäck och tog en reseplånbok och sa: Måtte hanle kommer snart! (måste handla).
Mer exempel....
- Gick sonner, pappa lage (gick sönder)
- Han funker (den fungerar)
- Pappa har inga stömper (strumpor)
- Mamma stanne här Malte kommer snart
- Jä hann (jag kunde)
- Malte kommer nu, sova här

Igår var vi hos familjen Grisvolds och åt en ljuvlig middag. Malte har döpt Morgan till Mogge ;-)
När vi skulle gå dit och hämta bilen idag, tar ca 15 min, så pratade Malte i ett. Han tyckte det var konstigt att alla hade härner (stjärnor) i fönstren för han har ju samma lika hemme!

Nu börjar det närma sig jul och jag vet att dom närmaste veckorna kommer gå på en grisblink.
Lönerna ska betalas ut allt mellan den 18:e och 23:e så det blir jobb jobb jobb! Fast det är roligare när man har fullt upp! Ett ljusparty, ett julbord, öppet hus i dagmammornas lokal , vaccination för mig samt en 2:a vaccinationsspruta på Malte har vi på kalendern innan jul!

Jag och Malte är lediga fr o m julafton till den 6:e jan och Labon är ledig dagarna mellan jul och nyår.

3 kommentarer:

mormor sa...

Det blir roligt att Malte kommer;då ska vi snavvla gött under julen.
Kram på deg

mormor sa...

Vi ska nog köpa ett par stömper till Pappa också i julklapp.eller hur Malte?
Vi säger inget(hihi)

Sanna sa...

Visst är de häftigt när de "små" bebisarna börjar prata!