tisdag 29 mars 2011

Lite av varje

Bebisen låg med huvudet neråt så nu är det bara att vänta och vänta och vänta.......Jag trodde bara det skulle göras ett ultraljud men det var på med CTG och hjärtljud igen i drygt 20 minuter! Malte gick runt och frågade om allt möjligt och jag kände mig lite nervös där jag låg "fastspänd". Såg framför mig att sjukhussängen skulle klappa ihop som på Alvin & Gänget! Men det gick bra! Efteråt lunchade vi med Love, Karma och Fia på Max. En liten lekstund här hemma blev det också.


Idag gör han sin första "3-dagarsvecka". Ska bli spännande att se när jag hämtar honom mycket tidigare än vanligt om han vill med eller leka mer. Jag ska försöka njuta av stillheten men är alldeles för rastlös. Tvätthögen växer, dammråttorna frodas, fönstren har en konstig "hinna" på sig och till råga på allt så har det snöat igen...gah!


Igår hittade jag en av Sundborn kaffekopparna under soffbordet.
Jag: Malte, det som står i skåpet därborta får du absolut inte röra.
Malte: Men det var inte jag.
Jag: Nähej, hur kom den dit då?
Malte: Den flög dit..

Inatt kom han in till oss när klockan var drygt 01. Följande MONOLOG äger rum inom 15 sekunder:
- Jag vill ha vatten!
- Stäng dörren!
- Jag fryser!
- Jag har ju sagt att täcket ska vara rakt!
Snark!
Sen sa han i morse att han sovit länge i sin säng. Nej du sa jag, klockan var ett. Min klocka var tre säger han då!

Söta Karma Sahman Panering av rödspätta
En av de dagar vi trodde våren hade kommit!
Samma helg tror jag!
Cyklat har han i och för sig gjort hela vintern!

Köket lite närmare slutresultatet :-)


Ett något närgånget råddjur!


En vacker vinterdag...

Våra dovhjortar. Dom är försiktiga när dom ska över vägen, tittar sig för :-)

Sen har vi apor i träden!

Inga kommentarer: