söndag 27 mars 2011

Ledigt ett tag framöver :-)

Mamma tror hon ska vara ledig ett år framöver nu. Det ska vi nog bli 3 om! Hon gjorde sista arbetsdagen i fredags och tyckte det var skönt att få gå hem men hon kommer sakna sina kollegor. Hon har hotat med att dra med oss dit för att dricka kaffe titt som tätt! Jag kommer vara hos Solveig tisdagar, onsdagar och torsdagar mellan kl 08.30-13.30 nu när mamma går hemma.

Torsdag till fredag var hon med jobbet till Grythyttan. Dom skulle koppla av lite! Hon kom hem med ett diplom från måltidens hus men det var jag som fick panera rödspättan idag! Det sitter inte i diplomet säger pappa!! I alla fall hade hon haft det på lugnt och skönt och ätit god mat.

Idag har vi varit till Marieberg och gått i alla möjliga affärer. Jag köpte mig en blomma att ha i mitt fönster för jag har bara plastblommor nu. Jag ville ha en mörkblå men det hade dom inte så det blev en vit. Jag tycker om att titta på blommor. Igår köpte jag mig sex kycklingar som jag tyckte skulle bli fina på mitt rum. Dom står i fönstret på rad och tittar ut!

Jag och pappa var i "Kristenamn" och badade igår. Vi har varit där jätteofta på slutet. Mamma var på loppis!

Det har varit ett riktigt skitväder här idag. Det har blåst som attan och på eftermiddagen började det snöa. Jag vill ha sommar nu!

Imorgon är jag som sagt var ledig och jag ska få följa med mamma till kushuset och titta på bebisen. Dom ska se så huvudet ligger neråt fötterna....... Hej då!

Inga kommentarer: