onsdag 22 februari 2012

Smarty smellman :-)

Vi har nöjet att få fisk och skaldjur sålda vid dörren nu för tiden. Förra veckan köpte vi hälleflundra, rödtunga och nån mer plattfisk som jag inte kommer ihåg! Iallfall så åt Malte som en häst i söndags och tyckte det var jättegott. Vi pratade om att man blir smart av fisk! Nu går han runt och tycker han är jättesmart för han har ätit rödtunga :-)
Malte: Kommer du ihåg när jag lurade Tante till leksaksaffären och fick en leksak?
Jag: Ja det glömmer jag inte!
Malte: Jag har bra minne jag och så är jag smart för jag äter mycket fisk!
Hoppas det håller i sig men han är ju lite av en periodare med maten. Ena dagen gott dagen efter bläää!

Till helgen är planerna att åka upp till Ludvika. Hoppas alla håller sig friska bara!

Idag när jag stängde garagedörren så hörde jag det small till på insidan. Tänkte inte mer på det förrän jag skulle ta bilen och hämta Malte hos Solveig. Dörren satt mer eller mindre bomfast. En svordom lång som Kga-Chberg t/r rann ur min mun! Sur som ättika satte jag Molly i vagnen och knallade iväg. Snorhalkigt och ett knäveck som värker av någon anledning gjorde inte turen mer gemytlig.
När vi kom hem testade jag att få upp garagedörren men den hade hamnat snett så jag fick inte upp den. En granne och en kofot senare så fick vi upp dörren och ut bilen. Nu är bilen ute men dörren är stängd. Det var en STOR OCH TUNG fjäder som gått sönder och lossnat och den låg under bilen.....inte ett märke på den som tur var! Så nu blir det nog en ny garagedörr :-(   Ska kanske tillägga att Labon är borta så det var därför grannen fick rycka in!



Detta fina alster hade Malte gjort hos Solveig på allahjärtans dag!

Vår coola skridskokille!

Och coola Molly som bara hänger med ;-)

Inga kommentarer: