tisdag 2 februari 2010

Pust, stånk å stöön

Nu får det räcka med snö. Det kvittar hur vackert och ljust det är ute. VILL INTE HA MER!
Igår kom det 35 cm och Labon är i England.......Jag var hemma på lunchen och tog ett träningspass med skottning. Det jobbigaste är att det inte finns nån plats att slänga skiten på. Det är överfullt överallt! Sen var det dags i går kväll igen. Mellan 22.00 och 22.45 skottade jag i rent sinne.
Till råga på allt så kom jag inte uppför backen på Hertig Carls allé när jag lämnat Malte igår. Hade drygt 10 bilar bakom mig som nog trodde jag hade sommardäck på bilen. Jag fick backa ner en tvärgata ner till sjön, ta sats, gasa och hoppas att ingen kom samtidigt som mig i korsningen. Till slut var jag på jobbet, 15 minuter sen, sjöblöt av svett och ursinnig. Nästa vinter ska det banne mig bli DUBB!
"Men jag är inte bitter"!

I morgon har Malte studiedag och jag ska vara föräldraledig. Vi skulle egentligen ha åkt till Skojlandet med Fia & Love men Malte är så förkyld och han kommer ju inte ha vett på att ta det lugnt. Vi ska (om mamma får önska) ha en rejäl sovmorgon och sen bara vara! Han såg Irinas man ta fram skidorna förut så han har tjatat om att köpa skidor hela kvällen så vi kanske fixar det i morgon.

God natt på er!

1 kommentar:

Farmor sa...

Vi bor tydligen på rätt plats för här har inte kommit just någon snö men jag minns hur det var en gång tidigare när vi var hos er. Då kom det ju också så där en 35 cm, så det ser ut som Karlskoga är ett riktigt snöställe. Hoppas att du och Malte får en bra dag i morgon och att det slutat snöa. Trist att han är förkyld igen men det går kanske snabbt över.