onsdag 10 februari 2010

Oj!

sa sköterskan Luma när Malte äntligen gapade idag. Hon tyckte det var konstigt att han överhuvuudtaget orkar äta och dricka med sådana mandlar. Hon tittade även i öronen, lyssnade på lungorna, tittade i näsan och klämde på halsen. Det togs blodprov och halsprov men dom visade som tur var ingenting. Hon skulle skicka en remiss till öron-näsa-hals så får vi se vad dom säger där. Det kunde ta upp till en månad eller ännu värre, 3 månader innan vi fick tid. Jag skämdes när hon frågade hur länge mandlarna varit så stora för vi har ju inte tittat efter. Å andra sidan så har han ju inte klagat heller.

2 kommentarer:

Farmor sa...

Fick han nån medicin eller skall han gå med detta ända tills ni får svar. Pratade med Malte ikväll men han blev så ledsen när jag frågade om han varit hos dagmamman, för han trodde att jag sa mamma och då ville han prompt ha tag i mamma. Hoppas att han lugnade ner sig snart efter samtalet. Först var han så glad när vi pratade, men jag tänkte mig ju inte för och att han skulle bli så mammasjuk. Han är väl inne i en period. Det är ju så man säger om små barn.

petra sa...

hej.
våran danne ska operera bort halsmandlarna o pollyperna nu på torsdag..
hoppas ni också får en tid snart..