onsdag 3 februari 2010

Då vädret fortsätter jävlas

har den enda uteaktiviteten varit.......snöskottning. Passade på när Malte sov. Eftersom det blåst och snöat hela dagen så ligger det lika mycket utanför dörren i detta nu men det får ta mig f ligga till i morgon. Malte var svår att få i säng i kväll, han somande för 20 minuter sen!

Vi bakade muffins med äpple och kanel i stället. "Inte röre så hårt" sa han till mig när vi stod och blandade i allt! Dom blev jättegoda!


Inte så många men...


Det har t o m snöat inne på altanen!!!!!!!!!!!! (inglasad)

Idag har han kommit med två härliga och spontana kommentarer. Han når ju (tyvärr) upp till kylskåpshandtaget och klarar t o m öppna så nu står han där och hänger rätt som det är. Idag velade han fram och tillbaka och jag frågade honom lite smått irriterad Vad ska du ha då? "Ja vet inte" säger han då!
Senare under kvällen stod han där och hängde igen och kikade fram bakom dörren "ja koller bare litt" sa han!

I morgonkväll kommer Labon hem och jag ska erkänna att jag ser fram emot det!

2 kommentarer:

mormor sa...

Det var allt en trött liten god bagare.Hoppas förkylningen går över snabbt.Vi har faktiskt fått mycket snö här också,fast inte så mycket som ni.Jag håller med;nu räcker det.
Kram

Farmor sa...

Ännu en grej som han har gemensamt med pappa. Lars stod ofta och tittade in i kylskåpet och frysen för att se om han lustade på något. Frysen blev därför fort igenisad så du skall vara glad att det bara är kylen han kan öppna.