tisdag 13 mars 2012

På g

Nu har jag snart bloggat för flera veckor framåt på bara några dagar!

Igår ringde Malte till Solveig för att tala om att han skulle komma idag.
- Hej det är Malte. Jag kommer i morgon men du får inte bjuda mig på jordgubbar eller banan för då måste jag ta rumpmedicin eller alvedon.
Solveig kände inte igen rösten på honom! Han har lagt sig till med ett nasalt ljud och jag vet inte om man ska göra något åt det. Det kanske gör ont om han pratar "normalt", jag vet inte. Vi får avvakta och se om det försvinner.
När jag hade lämnat honom så hörde jag han och Linus prata i köket.
Linus: Jag har längtat efter dig Malte.
Malte: Min mamma sa att du skulle sakna mig.
Malte: Min mamma säger att det låter som jag pratar med näsan.
Linus: Du pratar konstigt!

Söta så!

Molly har ju fått plats hos Solveig så vi ska börja med inskolningen lite smått. Vi ska stanna kvar en stund när vi hämtar Malte. Idag var det första gången Molly sträckte ut armarna till Solveig och lät henne ta henne. Sen släppte hon ner henne och hon försvann in i lekrummet. Det kommer nog gå bra detta. Sen har hon ju Malte som är väldigt mån om sin lillasyster (oftast ska väl tilläggas).
Igår bar Labon på henne och då sa Malte: Tappa inte min lillasyster nu för då blir jag arg.

Inga kommentarer: