onsdag 2 november 2011

Nu skulle jag lägga in lite bilder men jag hittar inte kameran nånstans! Förmodligen är det Pihlström jr som lagt den på ett säkert ställe.

Jag ser att det är en vecka sen jag skrev sist och ska göra mitt bästa för att komma ihåg vad vi gjort sen dess!
I fredags var farmor och farfar på besök. Vi fick hjälp att kratta löv och det ska jag säga er att det finns gott om. Ska jag förklara vägen för någon kan jag bara säga att stanna där vägen är gul. Nu börjar det dock sina på träden men det ska ju bort från gräsmattan också :-( Tack för hjälpen f & f.

I lördags tog vi en tur till Gustavsvik i Örebro. Äventyrsbad mm men jag tycker nog det var överskattat. Trångt och mörkt var det. Det absolut roligaste var de "manuella" vågorna som kom en gång i timmen (!). Malte tyckte det var kanon!
I söndags var det Knatteskutt och simskola. På Knatteskutt skulle det vara föräldrafritt och hemliga övningar. Som tur var fick mamma veta vad han gjort:-), INTE pappa. Han är driftig och har bra initiativförmåga också.....det hade varit kö till toaletten så han sprang helt enkelt ut i skogen bredvid och kissade!
På simskolan går det framåt enligt pappa. Lite kallsupar då och då men simtagen börjar sitta.

Ja vad har vi gjort mera??? Jo i måndags var vi hos Filip och lekte. Även David, Elias, Love och Karma var där. Livat värre ska jag säga och ljuvliga cupkakes!
Efteråt åkte vi till korvkiosken för att köpa mat (hade inga matlådor som föll unge herrn i smaken) men han har börjat gilla chickybits så lite variation blir det. Men det måste vara "pomfiff" till! I allafall så parkerade jag, tittade på aktuell vägskylt men tänkte va faan jag ska ju bara handla. När jag sitter därinne och väntar så öppnar en securitasvakt dörren och säger hej! Hej hej säger jag och undrar om jag känner honom. - Är det din bil som står därute? - Eh, ja det är det. - Du står på parkering förbjuden och uppe på gångfältet men jag tänkte tala om det istället för 500 i böter! Jag ville krama honom men höll igen :-) Han kanske hade dåligt samvete för att han lappade bilen förra gången ;-)
Jag flyttade bilen ska tilläggas.

Idag är Malte hos sin nya reservdagmamma. Gunilla, eller Gonilla som Malte säger. Dom skulle ha utedag idag och träffa Kerstin I så han träffar ändå Tuvali m fl.

Molly då? Hon ligger just nu ute och sover och har en vana (en bra sån) att sova 2,5-3 tim vid den här tiden. Hon ålar sig numera runt i hela huset och man får va obs på vad som ligger på golvet. Malte är saftigt irriterad på henne för hon dras som en magnet till honom om han sitter och leker på golvet. "Men Molly! Mamma kom och ta henne".
Hon flyttade till sitt rum i måndags. I en månad ca så har hon inte sovit som hon brukar så jag tänkte testa något nytt. Kanske lite tystare att ligga själv, jag vet inte. Hon skriker iallafall när hon ålat upp till ett hörn och ligger och stångar. Då får man dra tillbaka henne och ge en napp sen somnar hon. Jag har legat på bäddsoffan!

Nu ska jag försöka sälja lite på facebook och sen ska jag måla klart listorna i hallen. Förstår inte varför jag inte kommit på det tidigare. Det blev sååå mycket ljusare och finare med vitt fast det behöver man ju inte va raketforskare för att fatta!

Ha det bra!

Inga kommentarer: