fredag 18 november 2011

Trög mage pga av EU!!!!!

Låter kanske konstigt men pga av EU-regler så har Molly haft ont varje gång hon bajsat i en vecka. För några dagar sen upptäckte jag att det stod från 6 månader på Babysemp 2. För bara några veckor sen stod det 4! Det står även att det endast är "tillskottsnäring", till barn över 6 mån. Ingen info som helst om detta så jag gick in på Sempers hemsida för butikspersonalen hade ingen aning om varför det hade ändrats. Jo då, pga av EU:s obegripliga regler (för det mesta) så har dom ändrat på allt. Babysemp 1 är vanlig modersmjölksersättning. Nu visar det sig att Babysemp 2 har mycket mer järn och som blodgivare vet jag hur man blir i magen och hur färgen på "nr2" ser ut när man käkar järntabletter. Stackaren har snudd på gråtit när hon bajsat och hon bajsar många gånger om dagen. Nu är iallafall Babysemp 2 bojkottad här hemma!

Imorgon ska Malte på 4-årskalas till Tuvali! Han ser fram emot det något enormt mycket.

Igår var vi på Statoil och tankade och jag blev kvarglömd där!!! Medan Labon tankade (på kort så han var aldrig inne) så skulle jag in och köpa messmör till Mollys tröga mage. Han noterade tydligen aldrig att jag spratt ur bilen för när jag kom ut hade dom åkt! Malte hade frågat halvvägs hem om inte mamma skulle med :-) Labon hade t  o m känt bakom sätet om jag inte satt där för han trodde Malte skojade! Dom kom tillbaka och plockade upp mig!

I em ska jag och Malte åka till Örebro och köpa en säng till honom.

Nu säger vi trevlig helg till alla!

2 kommentarer:

mormor sa...

Skrattar så tårarna rinner av dina formuleringar;)förutom Molly´s tröga mage då;det var tråkigt.
Hoppas Malte får trevligt på Tuvali`s kalas.
Ses snart....

Farmor sa...

Skrattar också men naturligtvis inte åt Mollys tröga mage utan att Lars har så bråttom. Jag måste säga att han har en hel del efter sin far.