lördag 15 oktober 2011

Säger det med bilder....

Denna grabb var på 4-årskontroll igår och det gick jättebra. Hörsel (tro det eller ej) var topp, syn en var topp, pratet var mycket på topp, balansen var topp, ja han fick MVG. Längden var 109 cm och vikten 24,8 kg......han är ju inte tjock på något sätt men ligger 3 kurvor över "det normala". Vi ska inte sätta honom på diet men han kanske inte behöver ha free access till kakor och glass ;-)

Rita en gubbe var inga problem. T o m lite hår fick han med!

Den här lilla damen som numera roar sig själv på golvet vägde 8620 g och mätte 66 cm. Läkarundersökningen gick bra förutom att hon inte gillade läkaren!

Sitta är jag väldigt duktig på men det är säkrast att ha lite kuddar runt mig än!

Nu ikväll skulle vi kolla hur angelägen hon var att få tag i IKEA-katalogen. Vi la den i hallen....

och att forcera tröskeln var inga problem alls.

Ha ha, jag fick den din tutrumpa!

Malte nattar apan med en saga :-)

Nybadad och mätt på gröt. Hon har inte gillat att bada för fem öre men ikväll lyxade jag tilld et med levande ljus för det gillar hon...och det gick som en dans. Nästa gång kanske jag inte ens behöver hoppa i själv!




1 kommentar:

Farmor sa...

Vilka härliga bilder. Jag förstår att pratet inte var något problem för det går ju som ett rinnande vatten och synen och hörseln var ju också på topp, men farmors bullar skall kanske ransoneras.