tisdag 11 januari 2011

Solokvistar

Idag åkte pappa till München med jobbet. Han kommer hem på fredag kväll!
Det är inte så synd om oss för i morgon kommer moster Tine & Alex på besök och stannar tills på torsdag kväll. Malte har "fått ledigt" på torsdag så han, Tine och Alex får göra vad dom vill. Misstänker att han kommer utnyttja situationen till max :-)
Han frågade var Tine och Alex skulle sova och när jag sa det lilla rummet så rasade hans värld samman...men där ska ju min bebis sova sa han och bröt nästan ut i gråt!



Den här tjusiga teckningen på en drake kom han hem med förra veckan. Jag tyckte den var så fin så jag satte den direkt i en ram. Allt var frid och fröjd fram till i söndags. Då hittade jag ramen i 3 delar på hallgolvet och inte ett spår av teckningen. Han stod inne på sitt rum med hammare och spik i händerna. Han skulle minsann inte ha draken i en form, den skulle hänga på en spik bara. Jag fick gömma teckningen. Ska göra en kopia åt honom så får han göra vad han vill med den!

Nu ska jag smygträna på lite Wii!!!

2 kommentarer:

Sanna sa...

Var till House no 4 i höstas och hittade en målad klädnypa på en liten träbit med texten "veckans konstverk" på. Perfekt att hänga upp barnens teckningar och lätt att byta! Ett litet tips bara....

mormor sa...

Ojojoj vad rolig han är med sina bestämda åsikter.
Teckning i form...den var rolig.
Kram