söndag 25 oktober 2009

Nu har det hänt...

I natt kom Malte på att han kunde klättra ur spjälsängen. Jag vaknade vid halv ett av att han skrek. Han skriker aj, aj, aj för då vet han att nån kommer!!! Jag var på väg upp men har haft så ont i ryggen sen i fredags så när jag helt plötsligt hörde ljud av en liten person som GÅR så ruskade jag liv i Labon. Jäklar vilken fart det blev på honom. Vi har nämligen inte dragit för grinden uppe än eftersom Malte stannat snällt i sin säng! Malte var ju på väg utför trappan så jag hade aldrig hunnit ut med min 90-åriga rygg.
Vi blev nyfikna på hur han gjorde och han visade oss så glatt att det bara var att slänga över ena benet och vips så är man på golvet. Han hade inte klättrat på/via något utan bara hävt sig över.
Nu är det lika bra att köpa en ny säng och det kommer det nog bli i morgon när vi åker förbi Ikea.

Malte har nämligen studiedag i morgon så jag har tagit semester. Vi ska till Skojlandet i Örebro med Love & Fia. Det ska bli såå kul för jag vet att det är rena himmelriket för Malte. På vägen hem blir det en snabbis inom Ikea!!!

Ja mamma, vi har dragit för grinden nu!!

2 kommentarer:

sofie sa...

hahaha..ja mamma vi har dragit för grinden nu=) ja dessa oroliga mammor =)hahaha...ha de så kul imorrn synd ja jobbar annars hade ni nog fan sett oss oxå där Alice behöver springa av sig om dagagrn=)

Hilding sa...

Det måste finnas ett lock att skaffa. Hör med gatukontoret om de inte har något brunnslock till övers.