onsdag 10 juni 2009

Första mutan har kommit

Malte kollar in sin nyinköpta kassaapparat. När jag hämtade honom hos Solveig O idag höll jag på att aldrig få med honom pga en sådan!
Försökte lära honom lite färger mm och här sitter han och kollar om den röda passar ihop med den andra röda!

När han vevar så åker lådan ut occh han säger glatt "katjing"

Det hade gått jättebra hos Solveig O idag. "Han kommer bli kock" sa hon när jag kom. Han hade nämligen stått vid leksaksspisen snudd på hela eftermiddagen och grejat. När vi skulle hem var det som sagt kassan som var hur populär som helst. Det började regna precis när vi kom hem så vi gick in. Herrejesus vilket väsen det blev. Han låg ner på golvet och skrek och hade sig i en halvtimme. Huga huga vilket temperament! Det var då jag kom på att jag kunde "muta" honom med leksaksaffären och traktorn i fönstret.

I går kväll somnade han 20.00 och jag fick väcka honom 07.35 i morse. Det går verkligen upp och ner med sömnen! Han har dessutom börjat med att jaga ut mig från sovrummet på morgonen(!). När jag är på väg in så vevar han med händerna och liksom sjasar ut mig! Merklig skrue!

Nu börjar Kommisarie Lynley!


3 kommentarer:

Sanna sa...

Gränsen mellan muta och belöning är hårfin :-D

Farmor sa...

Han har väl att brås på när det gäller köket. Det kanske blir så att båda herrarna turas om vid spisen så småningom.

Lisa sa...

Den kassaapparaten är hur kul som helst. Clara leker med sin fortfarande men nu stoppar hon inte bara i pengarna som hör till utan både det ena och det andra. Och apparaten har överlevt två totala isärskruvningar så det är bra kvalite. Kramar från Fiskeruds.