söndag 15 mars 2009

Städdag nr 2

Då var det bara det tråkigaste kvar...vardagsrummet! Labon & Malte gick ut en tur idag och då passade jag på att städa övervåningen. Det går lite lättare när den lilla "hjälpredan" inte är med ;-)

Han är verkligen i sitt esse om dagarna. Väldigt förståndig måste jag säga. Ska vi gå ut gå han och hämtar ALLA kläderna. Har han sölat ska han ha papper och torka. Papperet slänger han sen i slasken. Gör istort sett det man säger till honom!!!
En sak som är mindre kul är detta eviga klättrande på stolarna. Han ska prompt upp på köksbordet och sitta som en tupp mitt på och pilla med något.

På onsdag har alla dagmammor, dagis m fl studiedag och jag har tagit ledigt.
Vi är ett gäng som ska åka till Skojlandet i Örebro. Tror det kommer passa Malte alldeles ypperligt!

1 kommentar:

Anonym sa...

Ja han är redig den killen.
Blir nog jätteroligt på onsdag skulle jag tro;bara busa hela dagen.
Kram