fredag 9 januari 2009

VAMS (Vård av mig själv)

Jag som varit frisk sen mellanstadiet i stort sett verkar ha fått allt retroaktivt nu. I går natt vaknade jag 02.15 och spydde. Som tur var hade jag känt av illamåendet och bett Labon ta med en hink upp. Spydde till 05.00 ca. Behöver väl inte nämna att jag var hemma från jobbet. Även idag har jag varit hemma men har inte spytt nåt. Dock huvudvärk men det kan ju bero på att man inte ätit sen i onsdags!!!
Just i dessa tider när det är SÅ mycket som ska göras i samband med löner så har man inte tid att vara sjuk. Ska försöka jobba lite i morgon istället.

Malte verkar vara fit for fight iallafall. Igår var han på ett strålande humör när han kom från Kerstin. Tog hänsyn till sin sjuka mor han ;-)
Det går tydligen en "grande magsjuka" hos alla dagmammor/dagis men vi får hoppas att det var det som Malte hade i måndags!

Nu ska jag försöka komma ut och få lite luft och sen ska jag hämta Malte!

Vi hörs

1 kommentar:

Anonym sa...

Kom inte hem med den sjukdomen. Det räcker med förkylningen för jag har inte varit så sjuk på många år. Nej skämt åsido det var synd om dej att du skulle få vinterkräksjukan för det är det värsta man kan drabbas av. Hoppas att det är slut med detta nu men kanske även Lars får en släng för den är ju väldigt smittsam.