måndag 26 januari 2009

Borta bra men hemma bäst

Det kan nog Malte skriva under på! När vi var i Ludvika så sov han ganska dåligt och skulle prompt upp kl 05.30. Inatt sov han från 19.30 till 07.30 i morse! När jag kom in och skulle hämta honom låg han med täcket upp till hakan och tittade på mig med stora ögon. När jag tog av honom täcket tog han tillbaka det och "mysade till sig"!

Idag har han varit hos Kerstin och dom hade varit nere vid kanalen och matat fåglarna. Malte hade blivit alldeles till sig av förtjusning.
"Han är en riktig pratkvarn" sa Kerstin när jag hämtade honom idag. Det är knappt så han är tyst när han äter!! Dock är det ingen som förstår vad han säger. Han verkar fatta att ingen förstår honom för han upprepar exakt samma harang då. Vore ofantligt kul att veta vad han menar.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Ja det ska bli roligt när vi fattar vad han säger.Jag längtar.
Fina bilder från Ludvika.
Kram

Marina sa...

Evelin snackara också massa obegripligt :-).