onsdag 16 maj 2012

Gasen i botten

och dåliga bromsar!
Så kan man nog beskriva dom 2 senaste veckorna.
Jag har ju börjat jobba och bara det går i 110. Idag hade vi egentligen arbetstid till 12.00 men jag satt kvar till 16 och det var bara för att jag var tvungen att hämta barnen, annars hade jag nog suttit där än! Men jag klagar inte (inte så mycket iallafall) för jag har hellre för mycket att göra än för lite!

Malte har ju börjat med 2 nya aktiviteter, golf och fotboll. Golf på tisdagar kl 17-18 vilket betyder att jag måste sluta tidigare om Labon är utanför Närkes gränser. Som igår t ex. Hämta barn 16.20, hem för att hämta bananer och Drikki och vidare mot golfbanan. Det heter ju golfkul och jag var skeptisk till hur det skulle arta sig. Igår fick dom öva på bunkerslag, chippa från ca 8 meters håll i ett upp-och nervänt paraply, inspel mm. Avancerat värre! Nästa vecka ska dom ut på korthålsbanan!
Idag var det fotbollsskola, även den kl 17 och Labon i Stockholm. Hem, äta något sanbbt och iväg.
Det gör mig absolut ingenting att följa med Malte men Molly inser inte riktigt tjusningen med det hela än så hon kan vara lite lätt irriterad ;-)

Annars går det väldigt bra hos Solveig för Molly. Inga som helst problem. Hon är väldigt trött när hon kommer hem så man skulle nog kunna lägga henne redan vid 18 men vi håller ut lite till. Hon går för fullt nu men har fortfarande bara 4 tänder!!!

I lördags åkte vi upp till Ludvika och planen var ju att sova över. Malte lekte som vanligt när vi kom upp men när vi skulle till skogen och grilla korv började han klaga på att han hade ont bröstet. Jag trodde han kanske hade "höll" men han fortsatte att säga att han hade ont. "Mitt hjärta är trasigt" sa han t  o m. Till slut frågade Labon om dom skulle åka till doktorn och det VILLE han. Labon, Malte och Karin åkte till akuten. Väl där så gav sig smärtan och dom hade väl ingen rimig diagnos att ställa.
När dom kom tillbaka var Malte som vanligt igen ett tag tills han kom in och sa att han hade feber! Jaha sa jag, lägg dig på soffan under Mollys täcke en stund så blir det snart bra. Inom 20 minuter hade han 38,5 så jag stack iväg och köpte alvedon. När jag kom tillbaka var det full kallabalik för då hade han spytt ner sig själv, Labon, Mollys täcke, soffan, golvet och vägen till toaletten. Sen spyddee han 2 ggr till innan vi satte oss i bilen för att åka hem. Med i bilen hade vi en hink i mitten och i Guldsmedshyttan var det dags igen. Vi kom hem och då låg han på 39,5 och sov mest hela tiden. Trodde nog att värsta magsjukan skulle bryta ut på alla 4 + Ludvika men på söndagmorgon var han precis som vanligt och sedan dess har ingen annan blivit dålig. Konstiga saker!

Ledigt i morgon och vi hoppas på sol. Ute har det hänt lite grejer. Sten lagda till baksidan, vid garaget och fram till trappan. Uteplatsen har rättats till och höjts en dm eller så. Har snart sjöutsikt ;-)
Stenar ska läggas runt rabatter. Observera att det inte är jag som håller på med detta utan Labon. Så lik sin mor ;-) "står mä rava i väre hele dagear" som Olle har sagt nön gang :-) Alla fruktträd blommar och det är jätte fint.

På fredag är jag f-ledig så det är en riktig långhelg som ligger framför oss, skönt!

Nu börjar jag få skrivkramp så jag önskar er alla en trevlig himmelsprätt!

1 kommentar:

Farmor sa...

Jag förstår att det känns som gasen är i botten. Det var synd på Malte och eran Ludvikaresa men det var ju tur att ingen annan blev sjuk. Sånt händer iblsnd med barn men som tur är går det fort över. Ha en bra dag i morgon. Du kanske får sovmorgon.