onsdag 2 maj 2012

Förlåt förlåt förlåt förlåt

Men nu ska ni få en liten resumé av tiden som stått stilla här på bloggen.
Jag började med att ladda upp drygt 30 bilder men allt hakade upp sig så jag gör ett nytt försök en annan dag med dom.

Vet inte var jag ska börja men semestern kan jag ju berätta lite om :-)
Flygresan gick strålande både dit och hem med Malte. Hotellet var fint och poolerna fantastiska. Vädret var strålande och en av oss brände sig rätt rejält redan dag 2 ;-) Jag hade afrikas rödaste knäveck enligt Labon. Jag tyckte vi smörjde oss hela tiden men solen var riktigt stark. Malte lärde känna en tjej som hette Hilma som fyller 6 år i juni. Lillebror Erik var 3. Malte och Hilma är nu brevkompisar. Idag postade han sitt första brev ;-) Kolla in länken nedan för att se Hilma!
http://www.unt.se/uppsala/femaring-skanker-pengar-till-valgorenhet-1381525.aspx

Malte lärde sig en hel del under resan. Alfabetet, räkna till 100 och uppåt, dyka och simma lite grann. Han är ju totalt orädd för vatten (både på gott och ont).
Mer om resan när jag får in bilderna.

Molly fick ju stanna hemma men jag tror inte det gick någon nöd på henne. STOOORT TACK till mormor & Tante Tone, Tine & Patrik och farmor & farfar för hjälpen! Hon var lite skeptisk på morgonen när hon fick se mig men efter 20 min blev vi kompisar igen. Däremot visste hon inte vart hon skulle ta vägen när hon fick se Labon på em. Blev helt till sig av glädje!!!!

Idag började jag jobba. Molly hade skött sig bra hos Solveig.
I måndags ramlade hon nerför altantrappan och har nu några härliga skrapsår i pannan och vid ögat. Hon blev mest rädd och det tog inte lång tid innan hon var som vanligt igen. Däremot blev Malte superledsen för han tyckte det var hans fel eftersom han tjatat på pappa att komma till studsmattan. Stackars liten! Vi fick förklara flera flera gånger att det absolut inte var hans fel utan helt och hållet mamma och pappas. Sen tyckte han inte om att hon hade sår heller!

Förra veckan var vi till golfbanan här i Karlskoga. Har en känsla av att Malte och pappa kommer tillbringa en hel del tid där framöver. Nästa onsdag börjar det en kurs som heter Golfkul för 4-6 åringar, mest lek (hur man nu leker golf???) En kollega till Labon hade en uppsättning juniorklubbor med tillhörande bag och kärra som vi hämtade förut och testade på drivingrangen i Degerfors. Efter puttandet frågade jag Malte om han gjorde någon hole-in-one: "Ja på sjuttonde" sa han då :-) :-)

Nu tror jag att sängen kallar på mig!

Vi hörs (kanske redan i morgon)!

Inga kommentarer: