onsdag 4 januari 2012

Låtsastomtar???

Maltes stora fundering så här efter jul är varför det kom låtsastomtar! Den hos mormor såg han snöret på vid halsen så den går bort. Tomten hos morfar hade visserligen ingen snodd men skepsisen står kvar. Det han reagerar mest på är att tomten kom fast det inte är snö ute!!
Iallafall så är han väldigt nöjd med sina julklappar, låtsastomte eller ej! Helikoptern har gått på högvarv, hotwheelsbanan sitter på väggen, diskolampan installerad, racerbilen till Wii-spelet är uppblåst och testkörd. Trots snöbrist så har han åkt "skateboard" (den han fick av Tante). Han tjatar hela tiden om att byta i sängen så han får Blixten :-) Han har handlat lego för en del pengar.

Julen gick, inte helt oväntat, i förkylningens tecken. Boven heter Lars! Han har många på sitt samvete.
Molly hade inte kopplat på charmoffensiven direkt men det får vi skylla på Labon det också ;-) Feber, hosta, rinnande ögon och näsa gjorde att allt var jobbigt och trist för henne. Hon är fortfarande väldigt snorig men nu sover hon som en gud igen!
Ett stort tack till alla som ställt upp under jul och nyår!

Måste kanske berätta om när jag skickade iväg Malte och mormor på bio. Alvin och gänget 3 skulle visas. Mormor köpte godis och kom och hämtade Malte. När dom stegar in på bion frågar Bysse om dom inte är lite för unga för PRO-dans!!!! Jag vägrar att inse att jag sett så fel men dom åkte till mormor och såg på film istället!

Malte är ledig denna vecka. Vet inte hur vi tänkte där men!!! Labon åker till Tyskland idag och kommer hem på fredag fm. Nästa vecka är han borta tis-tors så är det någon som vill komma på besök så står dörren öppen!

Ifjol sa jag att bilder från jul skulle komma senare och dom har inte kommit än! I år säger jag ingenting!

Vädret gör mig galen! Igår kväll snö, i morse grönt gräs, nu snö igen.....

Nu ska jag och Malte spela Blixten!

Ha det bra!

1 kommentar:

Farmor sa...

Skönt att Molly i alla fall sover på natten. Annars hade de blivit jobbigt nu när du är ensam med barnen. Roligt att Malte var nöjd med leksakerna. Han måste i alla fall tycka att tomtarna var snälla även om de var på låtsas och den som var hos farmor som hade så bråttom att han aldrig kom in. Hoppas att den tomten har bättre med tid nästa år.