måndag 12 september 2011

Sprutor, hembesök och p-böter

Go kväll!

Sitter och njuter av lugnet! Molly och Malte i säng och Labon i England. Han kommer hem natt till torsdag så jag och barnen åker till Ch-berg efter att jag hämtat Malte hos Solveig i morgon.

Idag var det dags för sprutor för Molly. En i vardera lår! Peppar peppar så verkar hon inte få några bieffekter denna gång heller. Hon väger nu 8 kg och är 65 cm.

P-böter var det ja.......Vi har rensat bort alla buskar, blommor och ogräs till höger om trappan för där ska det ligga skifferplattor istället. Till det behövs det en del grus och den "lilla" högen låg i garageinfarten i söndags. Var ska vi då ställa bilen? Jo den ställer vi ute i vägen....Då kommer "lingonpolisen" och lappar bilen. PÅ EN SÖNDAG!!!!!!!!!!! UTANFÖR SITT EGET HUS!!!!! 500 kr för att vi stod lite uppe på trottoaren! Surt som )(#/("
Till råga på allt så räckte inte gruset så i morgon ska det beställas 2 kubik till!

Igår var det simskola igen och bassängen var fixad. Jag var inte med men enligt Labon hade det gått som en dans. Dom skulle göra en övning först och leka krokodiler men Malte hade struntat i det och lagt sig för att flyta istället.
"jag kan, jag vet, jag törs", hade man haft en promille av Maltes självförtroende skulle man stå sig rätt bra här i världen!

Till helgen är det fullspäckat schema. Fredag em och lördag fm går åt till stenläggning skulle jag tro. Lördag kl 16.30 är det fest i Ludvika. Faster Karin 40 år väldigt snart och farbror Tomas som blev så gammal förra året ska ha kalas! Söndag kl 12 är det så äntligen dags för Knatteskutt :-) Hoppas det motsvarar Maltes gigantiska förväntningar.

Nu är det så stilla här så energisparläge på tv´n gick på! Får vifta lite så kommer bilden igen.

Just ja, vi var på tivoli i lördags. Malte lyckades "övertala" mig att åka virvelvinden. Linn var sååå snäll och passade Molly under tiden. Kan säga att det tog 3 timmar innan jag återhämtat mig! Aldrig mer säger jag. Malte däremot hade inga problem alls och åkte karusell på karusell!

Nu ska jag nog snart ta kvällen så ses vi kanske under veckan. Vi kommer sova på Bollgatan så vet ni vart vi är!

1 kommentar:

Farmor sa...

Välkomna hit till regnlandet. Det skall bli roligt med lite avbrott. Vibehöver just nu en injektion med lite lek och annat skoj.