torsdag 1 september 2011

!#/%¤(/#(/

Detta inlägg började jag på i tisdags och efter att datorn stängt av sig 3 gånger så gav jag upp och var på väg att slänga f-skapet åt dundas. Jag gör ett nytt försök och hoppas jag hinner!!!

Här är allt som vanligt. Malte trivs hos Solveig. Han ifrågasätter dock starkt varför han ska dit när jag ändå är hemma.
Igår var Molly och jag på babymassage. Förutom att hon vill rulla runt hela tiden så gick det bra. Vi ska gå sammanlagt 4 gånger.
På söndag ska Malte börja på simskola. Om ett par veckor ska han börja på Knatteskutt . Även det på söndagar så nu vet vi vad vi ska göra den dagen!

I tisdags hade vi fint besök från väster. Morfar och Ove kom flygande så jag och barnen åkte till flygfältet med kaffe och farmors bullar :-)

Här kommer lite bilder från vår minisemester i Lysekil!

Första stoppet i Lysekil var Nordens Ark

Malte har koll på kartan!

Fin utsikt! Nedanför ligger 7 järvar och sover!


Snöleopard

På plats i Lysekils centrum. Det var strålande sol till en början....

Molly gillar läget!

Jepparna på berget

Lugnet före stormen. 1 min efter detta foto öppnade sig himlen!

Tur det finns tidsfördriv på de flesta restauranger nu förtiden!
I väntan på frukost på Hotel Lysekil. Pappa och Malte är trötta!

Lite chitt chatt innan utcheckning

Malte och en sjöstjärna på Havets Hus. Man fick ta upp och känna på kräftor av olika slag, "taggbollar", sjöstjärnor mm...

Minigolf ska spelas oavsett väder...

Jag har redan glömt bort vad campingen hette men här är i allafall det hett efterlängtade krabbfisket i gång.

Här förklarar han för mig och Molly hur man gör.....

Lite godis och film

Molly till vänster och Malte till höger. Han tyckte det var "stort" att få sova på eget rum tillsammans med Molly. Vi hyrde en villavagn sista natten.


På väg hem igen!

2 kommentarer:

mormor sa...

Mysiga kustbilder,mysiga barn<3

Farmor sa...

Vilka fina bilder. Jag ser på en av bilderna att Malte studerar kartan för att sen kunna berätta för oss hur ni parkerat, löst entré och ätit. Han var väldigt påläst.