söndag 31 oktober 2010

Nästa gång

blir det Ullared på en tisdag! Fy tusan vad folk det var. När vi kom så var det en ringlande kö in men det gick snabbt så det var ingen fara men inne var det helvetet på jorden tror jag. Vi stod i kö en timme för att få betala. Ja jag vet att det är frivilligt ;-)
Trots allmänt kaos, påkörda hälar, muttrande kärringar och trötta gubbar så blev det en rågad kundvagn. Malte fick lite tröjor, vantar, byxor, fodrat regnställ, skiddress, leksaker mm. Labon fick kalsonger, strumpor och en väckarklocka! Till mig själv blev det några tröjor, lite inredningslulllull och julsaker. Jag är nöjd med resan och tackar Marina, Sanna och Linn för ett utmärkt resesällskap!

Malte och Labon hade varit på Lek & Buslandet i drygt 3 timmar med gasen i botten.

I morgon har Malte studiedag så vi ska förmodligen bara slappa och leka med lego, mekano och lera!
Hans nya favorit ord är Attans! Han har sagt "jävlifann" tidigare så jag har planterat ett nytt uttryck när det inte går som man vill. Låter lite bättre!
Idag undrade han om anulansen kom och körde honom till kushuset om han ramlade ner för trappan, från trappräcket.....Klipsk kille :-)

2 kommentarer:

Farmor sa...

Skönt att du får vila upp dej efter kärringrejset. Vem var tröttast efter Lek och buslandet, Malte eller pappa?

Marina sa...

Tack själv! Det var jättetrevligt.