måndag 18 oktober 2010

Allvarliga hot

Efter jobbet idag åkte vi ut till Nords i Linnebäck för att beställa "papeter" till Maltes rum. När vi var på väg hem skulle han prompt på Mc Donalds och köpa mat. Följande samtal äger rum;
Malte: Jag vill åke på Mc Donalds!
Pappa: Nej inte idag.
M: Annars är inte du min bäste kompis!
P: Nej då får jag väl inte vara det då!
M: Jag VILL åke på Mc Donalds!!!!!!!!
P: Nej.
M: Då kisser jag i byxera!

Hotet om att vi inte är hans bästa kompisar tar han till titt som tätt men det om att kissa i byxorna var nytt! För övrigt har 3 av 3 försök av blöjfria nätter funkat. Peppar peppar!

Vad gäller Maltes rum så ska det vara klart för tapetsering till helgen då vi får barnvakter! Väggarna är spacklade och slipade och i morgon börjar målning av lister (boring). Golvet ska slipas men det hinner vi nog göra på lördag morgon!

Skorstenen blev provtryckt idag så första brasan har tänts ikväll. Det luktar inte gott men det är väl för att den är ny och måste sotas ur lite!

5 kommentarer:

Farmor sa...

Hur gick det sen - blev det Mac Donald´s eller kiss i byxera? Hoppas att det inte blev något alls men det blev kanske Malte som vann!

Anonym sa...

Det var bara tommar hot och pappa vann!
Madde

Anonym sa...

tomma hot ska det stå....

Marina sa...

Det var bästa hotet ever :-)!

Vad mysigt med brasa.

Neta sa...

Hejja Malte!! Vicken liten luring ;-)