tisdag 8 juni 2010

Vadå? Varför?

Malte har en (o)vana att alltid säga vadå? så fort man säger något till honom. Sedan frågar han varför! Man förklarar, han frågar varför, man fortsätter förklara och han frågar varför. Efter 15:e varför så säger man därför! Han är nyfiken på att lära sig och vill veta ALLT!
Idag sa han till Labon: Lyssner du inte på mig går ja och lägger dig! Undrar var han har hört det ;-)
Han har blivit en riktig "degerförsörö" också. Eller "strömtörpörö". Han lägger till örö och öne på massa med ord. Gräsklippörö, hönörö bl a.

Jag gjorde något som jag sagt att jag skulle göra länge, nämligen sätta på videokameran och låta den gå för att få med allt tokigt han säger. Tyvärr blev den för lång för att lägga upp här. Går säkert att klippa till den men då måste jag nog be om hjälp! Marina!!!!!!!

Husförsäljningen blev klar idag och det gick låångt över vad vi kunnat drömma om! 305 000 över begärt pris! Kan avslöja att vi sitter och dricker champagne nu och är nöjda med oss själva.

I helgen var vi i Degerfors och kikade på Leffe, Bullen & Kringlan, söta kaniner och getter. Vi skulle ta en liten nätt promenad i Sveafallen men började nog i fel ände så vi knallade väl runt en timme bland jättegrytor och stora stenar. Malte premiärbadade i Möckeln. Badade och badade, han ramlade några gånger så han blev våt upp till magpipen.
I söndags blev det mera bad och då i poolen. Bilder är givetvis tagna på Leffe och allt badande men dom kommer senare! Jag och Malte tog en tur till flygfältet och till hans stora lycka så kom det en gubbe som mer än gärna pratade (och pratade). Malte fick t o m sitta i ett flygplan och titta på helikoptern på riktigt nära håll. I en hangar stod det ett hemmabygge som var målat som ett monster så när vi kom hem ringde han till morfar och sa att han skulle "måle ditt flugplan monster". Nja sa morfar!

På torsdag ska jag och Malte till Arvika. Då tar nämligen moster Tine studenten. Sen är det kalas i/på Eda. Har fått veta att Eda inte är en ö och att det heter i Eda men jag tycker det låter bättre med på Eda! Sak samma vi ska TILL Eda på kalas efteråt och sen åker vi tillbaka till Karlskoga!

Skål på er :-)

3 kommentarer:

mormor sa...

Skulle gärna skåla tillsammans med
er;bra gjort.
Detta är ni verkligen värda:)
Kram

Farmor sa...

Det var verkligen roligt att husaffären gick så bra och att det inte drog ut på tiden, för nu kan ni ju börja planera för ert nya boende.

Sanna sa...

Härligt med försäljningen!!

Ibland tror jag inte varför egentligen betyder varför utan är mer är konstaterande uttryck i likhet med jaha! Trodde Oscar skulle tjata hål i huvudet med sina varför ett tag där, men jag överlevde!

Nu försöker vi bara förklara skillnaden på att tänka och prata. Han säger liksom allt han tänker på högt ut. Vi ber honom att sålla och bara säga de viktigaste grejerna... funkar sådär!

Ibland tror jag Oscar och Malte är lite lika!