tisdag 9 mars 2010

Så är det!

Ser att det var en hel vecka sen det skrevs något här, förlåt! Förra veckan såg säkert ut som den före där, kommer inte ihåg! Helgen som var vet jag i allafall att vi var i Charlottenberg. Först var vi hos famme å sarsar. Lördag var det "moster", Wenche, Tine och Alex som fick besök. Moster och Malte skulle köra snöskoter i Myra men det var bara det stora barnet som lekte ;-) Malte ville inte åka! Malte sov över på Eda och som vanligt så sov han som en gud.

På söndag hade mormor och co kommit hem från Thailand så då blev det ett stopp där också.

Kameran var med men det enda kortet som blev taget är detta. Jag ber om ursäkt för att jag trodde det var en "Nordeamössa" Birgitta. Men det måste väl vara ett bra betyg om jag trodde den var "konstgjord" ;-)
Malte har lagt sig till med ett nytt uttryck nu. Efter långa utläggningar, vissa förstår man, andra inte, så säger han; så är dä! Annars kretsar mycket kring jobb just nu. Det är jobbdator (dvd), jobbmössa, jobbok, jobbskor, jobbjacka, you name it!

I morgon efter jobbet ska vi till Love och smaska pannkakor!! Love ska förresten bli storebror ;-)

2 kommentarer:

mormor sa...

Tack för besöket.Det var roligt att träffas;blir för länge mellan varje gång vi ses tycker jag.
Malte har ju blivit riktigt duktig att prata så man förstår.
Det går väldigt fort nu med allting.
Ses snart igen :)

Farmor sa...

Jag fick faktiskt två olika förfrågningar om jag kunde virka OS-mössor till några andra men de mössorna är vikta för mina barnbarn.
Malte hade även ett annat uttryck när han var här. Du ka sitte här och du ka leke. De gamla leksakerna duger faktiskt än.