söndag 29 november 2009

Ullared mm

Puh säger jag bara. Jag, Sanna och Fia åkte till Ullared i fredags. Vi åkte efter jobbet och sov över på campingen för att shoppa loss på lördag. Vi var lååångt ifrån ensamna. Herregud vad folk det var! Vi var förberedda på att vi valt den absolut dummaste helgen på hela året med tanke på att det var sista lönen innan jul m m. MEN vi, eller i allafall jag, hade inte i min vildaste fantasi kunnat föreställa mig den hysterin som var både inne och ute.
Det var bara att börja köa när vi kom och med lite "inside information" så skulle det ta lite mindre än en timme. Vi stod i 1 timme och en kvart. Nu gick tiden ganska fort så det gjorde inte så mycket. Lite kallt dock ;-)
När vi var färdiga, drygt 14.00 var det fortfarande kö för att komma in. Dom stängde kl 16!!!!

Det blev en hel del inköp. De flesta julklapparna är klara!

Lagom till jag skulle åka så fick Malte feber igen. Han hade 39,5 på kvällen. På lördag morgon var det bra igen.
Tante kom på lördag fm och var barnvakt ända tills jag kom hem. Labon var på hockey.
"Han er så snill så". Tror dom hade en trevlig dag Tante & Malte! Tack Tante

I morse var Malte på ett superstrålande humör. Han vaknade 05.00 och gick runt som en propell i vår säng med halvt slutna ögon. Klockan 06 var det bara att gå upp! Förmiddagen flöt på men efter lunch blev det andra bullar. Han var både hungrig och trött men vägrade äta och sova. Han var snudd på omöjlig. Han ville vara uppe men ändå nere. Han skulle ha välling men ändå inte. Han skulle gå ut men ändå inte. Han skulle se på film men ändå inte........osv osv. Det slutade med att han inte sov något alls på dagen och åt lite köttfärssås och spaghetti. Han somnade vid sju som en klubbad säl!

Idag knäckte han även 2 av våra "säkerhetsåtgärder" i huset. Han kom efter mig upp och jag frågade hur i all världen han klarade det för grinden var stängd! Det visade sig att han klättrade över grinden med hjälp av elementskyddet vi har. Det fungerade perfekt som stege!
"Malte klättre mente!
Det andra var haspen ner till källaren. Han tog helt enkelt pallen till dörren och krokade av haspen!
Där fick vi!

Nu har jag skrivkramp! På återhörande!

2 kommentarer:

Sanna sa...

Tack för trevligt sällskap till Ullared. Men jisses va folk de var.

Barn är kluriga :-D Anar man en karriär som ut/inbrytar kung måne?

Kul att se malte. Länge sedan, stor han blivit!

Madde sa...

Tack själv! Det var mycket mycket trevligt! Kul att det händer saker på Ullareds camping ;-)