tisdag 15 september 2009

Malte bestämmer

och det betyder att vi kommer till Ch-berg till helgen! Han börjar dagen med att säga "gåke Tine" och han avslutar dagen med "gåke Tine". Så har han hållit på i över en vecka så nu får det bli så; Vi åker till Tine!

I söndags var han med mig på fotboll en liten stund. Det fanns ju en kiosk och jag köpte en isglass till honom. Nu är det så att han endast äter piggelin så han ratade glassen. Han lyckades dock se att jag hade pengarna löst i ena fickan så han fick tag i en 20-lapp och styrde kosan mot kiosken! Han har även en egen plånbok med diverse avlagda kort i. När han har med sig den på affären så kan han sträcka fram en kort till kassörskan!

Idag har jag varit hemma från jobbet. Är förkyld, hostar och nyser. Tycker kanske inte att jag behöver vara hemma men man måste ju tänka på kollegorna som kanske inte vill bli sjuka! Är lite för rastlös för att gå hemma. Jag hoppas komma iväg i morgon för det finns jobb som väntar!!!

1 kommentar:

mormor sa...

Oh,vad roligt;vi kanske kan ses till helgen,
Malte började ju packa sin ryggsäck redan i lördags.Gåka Tine...