onsdag 6 maj 2009

Chefen heter Malte punkt slut.

Innan Malte skulle lägga sig nu ikväll så har han verkligen domderat oss till höger och vänster.
Labon låg redan på köksgolvet och lekte med honom då kommer han och hämtar mig och pekar på golvet! Det var bara att lägga sig. Sen la han sig mellan oss i typ 4 sekunder. Så fort någon av oss lyfte på huvudet så var han där och tryckte ner våra huvud. Sen skulle vi absolut sitta allihopa i samma soffa! Knasboll!

I morse när jag lämnade Malte, i lokalen, blev jag riktigt förbannad på ett barn som jag har i halsen. Man får inte säga så men det är faktiskt så. Första gången jag hörde honom säga "Shit nu kommer Malte" tyckte jag det var en rätt kul kommentar. När jag nu har hört "Å nej nu kommer Malte" , "Malte bara förstör" ett antal gånger och verkligen förstått att skitungen menar vad han säger så tippade det för mig i morse. Det hade tydligen märkts också för Solveig ringde på em och sa att dom pratat med pojken. Jag förstår att barn säger en del saker som kanske inte menas men Malte är ju för f'**n bara 1 och ett halvt år!!!!! Enligt säkra källor så har barnet i fråga var en plåga sen han klev över tröskeln första gången.

4 kommentarer:

Sanna sa...

Skönt att Solveig tog tag i det. För även om barn inte ska bete sig hur som helst så är det de vuxna i barnets närhet som måste berätta vad som är ok och inte ok och leda vägen så att säga. Hoppas det blir bättring snart!

Farmor sa...

Hur gammal är den ungen som fäller såna kommentarer? Hoppas att detta bara är kommentarer så att han inte är elak mot Malte, men det kollar väl Solveig.

Anonym sa...

Känner igen det där med vem som bestämmer...hrm...samma visa här hemma :-)

Skönt att dagmamman tog tag i barnet! Bra betyg till henne!
/Fia

Hilding sa...

Det var säkert så när du var med i brandkåren också. När killarna stod i duschen och de hörde dej komma: Shit, nu kommer Madde. Sen försökte de säkert bättra på sin utrustning för att komma till sin fördel. Kram