fredag 12 december 2008

Det blev luciafirande!


Fika efter luciatåget

Ögonen såg normala ut i morse så han fick gå till Solveig. Kl 15.00 stegade lussetåget ut i salen på Statt. Jättemånga söta tärnor, lucior, pepparkaksgubbar, stjärngossar och tomtar. Den sötaste tomten kom sist men han orkade inte gå!!!! Tror det var säkrast att ha honom på armen för Solveig.
Det tog hela 5 minuter innan han fick syn på oss men då var det kört! Tyvärr är vår kamera inte den bästa så det blev inga bra kort men jag har filmat lite!

Nu på kvällen har han inte varit helt kurant. Förkyld, hostig och slö. Han har varit uppe 2 ggr sen vi la honom. Jag hör honom fortfarande. Han ligger och "pratar"! Hoppas han piggnar till till i morgon!
Idag fick jag klart för mig att Maltes vikariedagmamma ÄR Kerstin. Vet inte varför jag fått för mig att det var den andra Solveig???? Men men, skit samma, Kerstin går lika bra det!

I morgon blir det pulkaåkning! God natt!

Inga kommentarer: