måndag 20 juni 2011

Liseberg nästa!?

Djuren var inte lika spännande den här gången på Parken Zoo. Det var karusellerna som hägrade hela tiden. Tyvärr var den magiska gränsen 110 cm för att få åka själv och Malte var väl 108 med skor och keps på! På vägen hem sa Labon att han nog kommer ha växt till nästa gång vi åker dit. "Är du riktigt säker på det?" frågade han då! Första gången han skulle åka Masken var han dock i godkänd storlek men inte den andra gången......Nu verkade det inte göra så mycket att ha mamma eller pappa med sig i karusellerna så det gick bra. Jag trodde dom skulle få skära loss mig ur Masken, en aning trångt åt Big Mama ;-)
Karlskoga ligger väldigt bra till har vi konstaterat. Relativt nära till det mesta. Resan dit och hem gick jättebra med både Molly och Malte, han började fråga om vi var framme precis när vi kommit ut ur Karlskoga! DÅ kan vägen kännas väldigt lång!

Mammas favoriter!

Surikaterna är också några riktiga favoriter. Snodiga djur!

Har sagt det förut men detta måste vara världens fulaste djur. Så fula att dom blir riktigt coola. Först såg vi inte att det var en passagerare på ryggen!

Apor som apor! Tillhör favoriterna dessa också ;-)

Gigantisk rutschkana. Gick inte så fort enligt experten!

Lyckades inte så bra med fotograferingen men Malte sitter bakom stolpen till vänster!

Skepp å skoj! Snurrade mer än vad jag trodde!

Lite lugnare variant!

Här tror jag pappa blev mest snurr i kolan. Det pirrade i magen tyckte Malte!

Idag var det sommaravslutning för alla Öppna Förskolor i stan. Lek och korvgrillning i Lunedet.

Vi skippade korven och gick på melon istället. Malte och David mumsar på!

Det var galet mycket barn och vuxna! Vädret var till en början bra men sen kom det lite regn.



"Jag har inte gjort nåt"



I morgon ska Malte fira midsommar med Solveig och co i Kerstins lekpark, oavsett väder, så vi får hålla tummarna att regnet inte ställer till det för dom. Men jag ska inte dansa några grodor sa han bestämt!



1 kommentar:

Farmor sa...

Tur att ni inte är riktigt åksjuka utan att ni kan aka tillsammans med Malte. Annat var det när vi var på Gröna Lund när Tomas och Lars var små och de ville åka Berg och dalbana.För min del var det uteslutet. Jag kunde inte klara en karusell så Olle offrade sig men han blev så dålig så det var att hitta närmaste bänk så att vi kunde placera honom där. Trist men ett minne för livet.