onsdag 8 september 2010

Nu börjar det bli ordning på torpet

Jag personligen avskyr bloggar som aldrig uppdateras och tröttnar på dom till slut så om det är någon/några som fallit bort sen semestern så klandrar jag er inte ;-)

I allafall så börjar saker och ting hamna på rätt ställe. Trappan, hallen uppe och vårat sovrum är i stort sett klart. Det är lite "duttmålning" kvar runt dörrar och lister. I lördags började vi med gästrummet så där ska det målas tak och fönster (helst igår) samt slipas golv. På ena väggen var det fina träplank så den sidan kommer nog bara målas.

Malte har accepterat att Karlskoga nu även innefattar Sahlefeltsgatan och att han ska bo här. Han har tagit på sig chefsrollen när det gäller att plocka mördarsniglar och tömma postlådan.
Han har med bestämdhet kommit in i den riktiga trotsåldern. Han får psykbryt för minsta lilla och sparkar, slåss och kastar saker.

Igår var jag och Malte på cirkus. Det gick över förväntan med tanke på att föreställningen varade ca 2 timmar. Han började fråga efter elefanterna så fort vi satt oss ner och frågade sen ungefär var 3:e minut "när kommer elefanterna mamma"? Dom kom.......alldeles sist! Det var en bra show med alldeles lagomt mycket av allt!

TIll helgen är det tydligen tivoli och det ska han på säger han. Kanske Tine och "Alice" följer med ;-)

Jag har dåligt samvete för alla foton jag lovat lägga upp men jag orkar inte ta tag i det just nu. Ni kommer att få njuta av sommar och semester hela vintern i stället. OK?

Inga kommentarer: